Kontrabasista, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Kontynuował naukę u Michaela Wolfa, profesora Hochschule der Künste w Berlinie. Występował w trio z Jadwigą Kotnowską, Leszkiem Potasińskim oraz Waldemarem Gromolakiem. Z kwintecie z Vadimem Brodskim uczestniczył w projekcie El Tango. Jako miłośnik i popularyzator muzyki Astora Piazzolli założył kwintet Tango Bridge, który przez wiele lat występuje z Waldemarem Malickim. Jako solista i kameralista brał udział w festiwalach, m.in.: Muzycznym w Łańcucie, Letnim w Filharmonii Narodowej, Gwiazd w Międzyzdrojach, Muzyka w Starym Krakowie, Bravo Maestro w Kąśnej Dolnej, Wirtuozerii i Żartu Muzycznego w Nowym Sączu, Chopin i jego Europa. W 2004 r. założył kwintet smyczkowy Piazzoforte, który współtworzyli wybitni instrumentaliści (Paweł Wajrak, Maciej Lulek, Ryszard Sneka, Konrad Górka). Płyta kwintetu z muzyką Astora Piazzolli i udziałem pianisty Kevina Kennera nagrodzona została Fryderykiem (2006) za najlepszy album muzyki kameralnej. W latach 2006‒2014 artysta był kierownikiem muzycznym spektaklu Tango Piazzolla, w którym występował z kwintetem Tango Bridge, w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Jako kontrabasista orkiestry historycznej Capella Cracoviensis grał u boku tak wybitnych dyrygentów i solistów, jak Vincent Dumestre, Alessandro Moccia, Christophe Rousset, Andrew Parrott, Paul Goodwin, Giuliano Carmignola, Peter Hanson czy Fabio Bonizzoni. Obecnie artysta współpracuje z wiedeńskim zespołem Morphing Chamber Orchestra, który na stałe występuje z wybitnymi solistami Andreasem Schollem i Aleksandrą Kurzak. Niezależnie od aktywności koncertowej Grzegorz Frankowski prowadzi również ożywioną działalność pedagogiczną. Jest autorem podręcznika do nauki gry na kontrabasie – Szkoła na kontrabas ‒ Mini, Midi, Maxi. W 2021r. pod opieką dr hab. Ireny Olkiewicz obronił pracę doktorską na temat muzyki kameralnej XIX wieku.

Absolwentka klasy fletu prof. Barbary Świątek-Żelazny w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Uczestniczyła w wielu krajowych i międzynarodowych mistrzowskich kursach fletowych, m. in.: Janosa Balinta, Eckarta Haupta, Thomasa Robertello, Philippa Bernolda, Miriam Nastasi, Jerzego Mrozika i Grzegorza Olkiewicza. Absolwentka Kursu Pedagogicznego w zakresie nauczania początkowego metodą Petera-Lukasa Grafa.
Swoje wykształcenie rozszerzyła na Podyplomowych Studiach w zakresie Logopedii na Akademii Pedagogicznej w Krakowie.
Jest pedagogiem o wszechstronnym wykształceniu i wieloletnim doświadczeniu w szkolnictwie artystycznym, akademickim, jak również w szkolnictwie specjalnym.
Prowadzi klasę fletu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Pracuje na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, prowadząc zajęcia Logorytmiki. Na stałe współpracuje ze Stowarzyszeniem Flecistów Polskich, dla których prowadzi warsztaty pt. ,,Bądź świadomym twórcą dźwięku” na Ogólnopolskich Warsztatach Fletowych w Zakopanem.
Pracowała również w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie, w Zespole Diagnozy i Terapii prowadząc terapię muzyczną, opartą na autorskim programie wykorzystania gry na flecie, w celu ćwiczenia prozodii mowy u osób niesłyszących.
Swoimi doświadczeniami dzieli się prowadząc wykłady i prelekcje w szkołach muzycznych oraz uczestnicząc w konferencjach naukowych.

Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Włodzimierza Obidowicza. Od 1991 współpracuje
z macierzystą uczelnią w katedrze kameralistyki, od 2016 w stopniu doktora habilitowanego.
Był wielokrotnie akompaniatorem kursów mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych instrumentalistów i pedagogów, m.in. Julius Baker i  James Galway (flet), Guy Dangain, Alessandro Carbonare i Florent Heau (klarnet), Jean Marie Londeix, Ivan Roth, Lawrence Gwozdz i Christian Wirth (saksofon), Franco Petracchi, Klaus Trumpf, Frank Proto (kontrabas).
Brał udział w Festiwalu Klarnetowo–Saksofonowym „Clarimania” (2002,2003,2009,2011,2013,2015), Światowym Festiwalu Kontrabasowym (2004,2006,2008,2010), Europejskim Forum Saksofonowym (2016-2022), wielu edycjach Międzynarodowego Festiwalu Saksofonowego „Saxmania” w Szczecinie oraz Festiwalu Saksofonowym w Przeworsku gdzie koncertował jako akompaniator recitali mistrzowskich Guy Dangaina, Justo Sanza (klarnet), Lawrence’a Gwozdza, Christiana Wirtha, Jerome Larana (saksofon), Davida Murray’a, Thierry Barbe, Catalina Rotaru (kontrabas) i in.
Wielokrotnie zapraszany do udziału w koncertach wybitnych muzyków – gości Akademii Muzycznej, m.in.: Florenta Heau (klarnet) i Johana van der Lindena (saksofon).
W przeszłości współpracował z Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej współwykonując współczesny repertuar wymagający wykorzystania instrumentów klawiszowych (fortepian, celesta). Jako muzyk solista orkiestry nagrał wraz z Filharmonikami Wrocławskimi pod batutą Jacka Kaspszyka dwie płyty z muzyką R. Straussa oraz
W. Lutosławskiego.
Wyróżniony za akompaniament na Konkursach Ogólnopolskich i Międzynarodowych. Laureat Nagrody Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu (2005,2012,2015,2017) oraz Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej (2003,2011,2020). W roku 2007 uhonorowany odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”. W roku 2012 odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi, w 2017 Srebrnym Medalem Za Długoletnią Służbę. Prowadzi ożywioną działalność koncertową, głównie kameralną – występował m.in. w Londynie, Pradze, Bratysławie, Budapeszcie oraz Wilnie.

Ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu na Wydziale Instrumentalnym w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego oraz na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii w klasie kompozycji prof. Zygmunta Herembeszty i prof. dr. hab. Krystiana Kiełba.

Odbył szereg kursów mistrzowskich interpretacyjnych oraz improwizatorskich, prowadzonych przez tak wybitne osobistości świata muzyki organowej, jak: Julian Gembalski, Bernhard Haas, Hans Haselböck, Ferdinand Klinda, Ton Koopman, Jon Laukvik, Armin Schoof, Wolfgang Seifen, Józef Serafin czy Harald Vogel.

Dr hab. Piotr Rojek pracuje na stanowisku profesora w macierzystej uczelni. Jest Dziekanem Wydziału Instrumentalnego oraz Kierownikiem Katedry Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej. Prowadzi również klasę organów w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu oraz Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu.

Artysta regularnie koncertuje zarówno w kraju, jak i za granicą: /m.in./ w Czechach, Finlandii, Hiszpanii, na Litwie, Łotwie, w Niemczech, Norwegii, Słowacji, Szwecji, Ukrainie, USA, Wielkiej Brytanii we Włoszech oraz na Wyspach Ålandzkich. Prowadzi także kursy mistrzowskie w kraju i za granicą. Ma w dorobku kilkanaście płyt. Powstała w 2005 roku płyta, na której zarejestrowano dziewięć toccat wybitnych kompozytorów od baroku do XX wieku, wykonanych na zabytkowych organach Adama Horacego Caspariniego w Wołowie, otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej FRYDERYK.

Piotr Rojek był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki, Internationale Altenberger Orgelakademie w Niemczech oraz laureatem konkursów organowych i kompozytorskich.

Artysta otrzymał także szereg nagród i wyróżnień, m.in.: Nagrody Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie, Brązowy Krzyż Zasługi, Odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej, Medal Komisji Edukacji Narodowej, Nagrodę Ministra Kultury Ukrainy oraz Gwiazdę Orderu Kapituły Kanoników w uznaniu zasług położonych w odbudowie barokowych organów Michaela Englera w Bazylice św. Elżbiety we Wrocławiu.

Copyright © 2024 Polskie Stowarzyszenie Kontrabasistów